Black molly hona död pga av yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sister_of_the_moon
    • September 2006
    • 73

    Black molly hona död pga av yngel?

    Hej!
    Min mollyhona som jag misstänkt varit dräktig, satte jag igår i yngelkaret då hon bettet sig underligt, och jag tänkte att nu du!
    Men icke då, hon låg död i karet i morse när jag kom ner....
    Hon har inga synliga fel uttåt sett, hon är helt svart och fin, inga glosögon eller annat konstigt...
    Kan det vara såatt hon inte fixat att yngla? Att nåt har gått snett med det?
    De andra fiskarna mår fint, och vattnet är ok!
    Tacksam för förslag!
    //L
    ~* Where is the reason? Don´t blame it on me, Blame it on my wild heart..*~
  • Marcus.N
    • September 2006
    • 1173

    #2
    så var det med enna min guppy! hon var den som hade mest yngel imagen hon drog sig i öndan från dom andra då trodde ja att ja skulle fåyngel men dom senaste dagarna efter det så låg on bara på sanden men hon såg helt frisk ut! efter två dagar dog hon! men minna andra fiskar som bodde med henne mår prima dom har laggt yngel och massa sånt så ja tror att dom inte klarade att yngla!
    why am i the only one how gives the most all the time?
    www.agnescarlsson.se
    www.myspace.com/agnescarlsson
    http://static.fanzone.org/data/image...78eba9961f.png
    http://youtube.com/watch?v=E_NqFDN74G4

    Kommentar

    • Sister_of_the_moon
      • September 2006
      • 73

      #3
      Tackar för svar

      Jo, det verkar enna misstänkt som att det var ynglen som inte ville ut...har nu pratat med akvariebutiken, och de trodde samma sak, eftersom jag inte kunde se ngt på henne utåt sett...känns iaf gott att det troligen inte är ngt som smittar.
      Naturen är märklig!
      ~* Where is the reason? Don´t blame it on me, Blame it on my wild heart..*~

      Kommentar

      • icejoy
        • August 2006
        • 593

        #4
        Jag har en Endler gyppy som släppte sina yngel, nu är hon så tunn och vill inte äta. Hon tålde nog inte att yngla av sig. Vet inte om det var något fel på henne innan, men hon födde en siamesisk tvilling Trodde inte fiskar kund få det, den fick inte leva så länge för mina BM simmade runt henne för att få sig ett mål. Får se om hon klarar detta.
        Senast redigerad av icejoy; 14 October 2006, 19:30.
        ___________________________________________
        ___________________________________________
        Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

        Kommentar

        • Knaggen
          • March 2008
          • 9

          #5
          Hej hade en black molly som skulle yngla, så jag satte henne i ett yngelkar men dog idag på morgonen vet ej vad som hände. Har en till på gång hoppas det gå bättre.

          Kommentar

          Arbetssätt...