Svarta fläckar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zunken
    • April 2005
    • 13

    Svarta fläckar

    Min kära Svante (guldfisk modell 20cm) har fått svarta fläckar längst ute på fenorna. Har varit väldigt inaktiv ett tag, matvägrat (normalt äten han för fyra). Kompisen har varit som vanligt.

    Bytte 10% vatten (lite varmare) för några dagar sendan och det verkade pigga upp lite, nu kommer alla tre och äter men fortfarande inte i samma omfattning som tidigare.

    De svarta fläckarna är inte stora men de blir fler och fler.
    Vad är detta?
  • *Ulrica*
    • June 2006
    • 682

    #2
    Jag vet att om man matar med färgförstärkare så kan det ge svarta fläckar. Några av mina guldmolly har börjat få svarta prickar/fläckar sedan jag började med färgförstärkande foder. Det ska tydligen försvinna på några veckor om man slutar med fodret.

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Har de alltid varit i akvarium eller kommer de in från en damm.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Zunken
        • April 2005
        • 13

        #4
        Ursprungligen postat av Kramfors
        Har de alltid varit i akvarium eller kommer de in från en damm.
        Den ene har varit i damm för ca 5 år sen, de andra vet jag faktiskt inte, men de har inte varit i damm de sista 4 åren.
        Fläckarna är längst ut på alla fenor nu, började på skjärtfenan.

        Kommentar

        • Zunken
          • April 2005
          • 13

          #5
          Ingen som vet något om de svarta fläckarna?

          Har varit bortrest nästan en vecka och rengjorde pump och litet vattenbyte innan jag stack, när jag kom hem nyss var Svante uppe och hälsade och tjatade efter mat precis som han brukade göra tidigare, men de svarta fläckarna var nästan fler. Han verkar ju pigg i alla fall så det måste väl ses som ett framsteg, men färgen? Har inte bytt foder heller. gav iofs röda mygglarver för någon månad sen, kan det ha inverkat?

          Kommentar

          Arbetssätt...