Mager Endlerhona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matsvin
    • April 2006
    • 254

    Mager Endlerhona

    Har en fullvuxen Endlerhona, som varit smal rätt länge, typ hela sommaren, fenorna är fina, kliar sig inte, inga sår, inga andra symptom överhuvudtaget utom några små hack längst bak på stjärtfenan som tillkommit de senaste dagarna, äter bra... Verkat fullständigt pigg, faktiskt.

    Alla fiskkompisarna är fullt friska, inga symptom på någon av dem... Är helt säker på att det är samma hona hela tiden, har bara två riktigt stora honor och den andra får ungar hela tiden :-) Alla andra Endlerhonor i akvariet är betydligt yngre och mindre.

    Men något fel måste det väl vara? Jag har försökt fånga in henne för medicinering, men har ingen aning om vad jag skall ge henne och lyckades dessutom inte få tag i henne!

    Några idéer?

    /Matsvin.
    Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvin
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #2
    Det kan vara så enkelt att hon passarat sin reproduktiva period, att hon helt enkelt inte blir gravid längre och därför inte får normal hon-form. Det är det absolut mest troliga om det har varit så i månader och inget annat har hänt, och allt verkar bra i övrigt.
    I mina öron låter det väldigt osannolikt att det skulle vara någon smittsam sjukdom, men jag är pinsamt dålig på sjukdomar, det är ett område jag har väldigt lite erfarenhet av.

    Kommentar

    Arbetssätt...