Sjuk scalare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lind@
    • August 2006
    • 1

    Sjuk scalare

    Hej
    Har haft fiskar sedan jag var yngre, men har nu för första gången testat scalarer. Har ett par som lever för sig själva och första veckorna gick bra, sedan en morgon upptäckte jag en vit bomullsaktig bula på den ena. Eftersom det bara var en så avvaktade jag, sedan började den att bli mer stillastående men åt iaf lite. Dock började den andra att hacka väldigt mycket på den sjuka och eftersom jag tyvärr inte har tillgång till ett karrantänsakvarium så plockade jag tillfälligt upp den sjuka i en hink. Det har inte blivit fler vita bubblor, så jag undrar om jag ska försöka behandla den för "hål i huvdet", för samtidigt har den blivit allt mer "obalanserad", dvs den rör sig på sidan, upp och ner. Har haft turen att aldrig haft sjuka fiskar innan, och tycker att zoopet varit suveränt med bra information! Kan tilläggas att den andra är hur pigg som helst. Så har någon en gissning om vad den råkat ut för och hur jag ska behandla? Och, vad innebär mest stress, att vara i hinken eller att sättas tillbaka till den aggressivare av dem?
    Tacksam för snabbt svar!
Arbetssätt...