Mobbad fjärilciklid eller fenröta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ankarberg
    • March 2006
    • 20

    Mobbad fjärilciklid eller fenröta?

    Jag har sedan två veckor fyra fjärilsciklider. Idag upptäckte jag att den ena honan bara har en stump kvar av stjärtfenan och de övriga fenorna ser taskiga ut. Hon gömmer sig mest hela tiden inne bland javaormbunken och när hon kommer ut är de andra "fjärilarna" på henne. Hon flämtar och ser rädd och mager ut.

    Har hon fått stryk eller är hon sjuk, kanske fenröta? Övriga fiskar i karet är 3 platy, 3 kopparbarber, 2 mosaikgurami, 2 flying fox (tror jag) och 1 liten ancistrus, dessa tycks alla må prima. Karet är på 110 liter.

    Hoppas någon kan ge mig lite råd, tyvärr är min erfarenhet att ingen svarar när man skriver något på denna, en annars utmärkt, hemsida.
  • Healena
    • May 2006
    • 1440

    #2
    Hur ser fenorna ut? Är det något brunaktigt i kanten?

    Har du någon bild att visa?
    Stackars firre..
    Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
    // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

    Kommentar

    • ankarberg
      • March 2006
      • 20

      #3
      Nej, de ser bara illa tilltygade ut. Hon gömmer sig inne bland bladen hela tiden och ser misshandlad ut. En sorglig syn

      Jag har ingen bild just nu.

      Kommentar

      • ankarberg
        • March 2006
        • 20

        #4
        Nu är min stackars fjärilscilkid spårlöst försvunnen. Hon sågs senast i fredags efter att belysningen släckts. Hur är detta möjligt Invånarna i mitt kar är ju knappast några rovfiskar direkt.

        Trots det tyder alla efterforskningar på att hon mördats...skumt. Och de andra är lika glada för det.

        Kommentar

        Arbetssätt...