flåsar + vit avföring

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roysan
    • July 2006
    • 202

    flåsar + vit avföring

    Min Blåciklid hanne mår inte bra, han håller sig nära botten lite undangömd, flåsar, spänner upp fenorna, har vit avföring och ser allmänt blek ut.
    Han lekte och befruktade och vaktade yngel för någon vecka sen men alla yngel blev fiskmat, sen lekta han igen och befruktade så nu ligger det ägg här och väntar på att kläckas, kan det vara utmattning bara eller är han sjuk?
    Jag köpte fryst artemia idag som dom åt men jag vet inte om han redan var klen eller om han åt av det och blev dålig. Scalarerna åt iaf och dom mår bra.
  • roysan
    • July 2006
    • 202

    #2
    Ursprungligen postat av Azur
    Vit avföring är fiskens motsvarighet till diarré. Precis som hos människor kan massor av saker orsaka det, det går inte att gissa vad det kan vara.
    Ovanstående citat taget från en annan tråd, men detta betyder att det kanske är artemian då?
    (Ush.... varför ska man överhuvud taget handla där.)

    Kommentar

    • roysan
      • July 2006
      • 202

      #3
      nu har han inte längre den vita avföringen hängandes efter sig men han "flåsar" fortfarande, samt har nån svamp-liknande tuss kommit ovanför ena ögat, troligen nån av dom andra som nafsat på honom så det blivit sår, när han simmar verkar han röra sig helt utan kontroll väldigt långsamt, stöter emot växter och rötter, men han ligger mest på botten.
      Har nyss gjort ett test på vattnet och värdena verkar bra, 0 nitrit iaf. hilfe bitte!

      Kommentar

      • roysan
        • July 2006
        • 202

        #4
        nu är han död

        Kommentar

        Arbetssätt...