har fått massa alger och en död fisk ! :-(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Slajf
    • August 2006
    • 29

    har fått massa alger och en död fisk ! :-(

    Hej!

    Köpte akvarium för ca 4veckor sen. har inhandlat ca 12fiskar. dom senaste 2 dagar har jag fått massa alger/skit på både akvariumglaset och på sanden.

    Idag när jag kom hem från jobbet satte jag mig framför akvarium för att vila lite. Alla fiskar såg friska ut! Efter ca 2timmar ser jag min vita sötavattenfisk död på sanden!

    Va i HELSIKE ska jag göra ? Vill inte att resten av fiskar hamnar i helvetet!!!

    Help me!
  • spazm
    • August 2006
    • 315

    #2
    Tråkigt det där. Har du kollat om du har nitrit i akvariet? Låter nästan som om det är det som är problemet och med tanke på att det är relativt nystartat så verkar det till och med riktigt troligt!

    Jens
    Ad nocendum potenses sumus

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Ursprungligen postat av Slajf
      Hej!

      Köpte akvarium för ca 4veckor sen. har inhandlat ca 12fiskar. dom senaste 2 dagar har jag fått massa alger/skit på både akvariumglaset och på sanden.

      Idag när jag kom hem från jobbet satte jag mig framför akvarium för att vila lite. Alla fiskar såg friska ut! Efter ca 2timmar ser jag min vita sötavattenfisk död på sanden!

      Va i HELSIKE ska jag göra ? Vill inte att resten av fiskar hamnar i helvetet!!!

      Help me!
      Hur ofta har du bytt vatten?
      Mängd?
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • mohlin
        • January 2004
        • 1487

        #4
        Ursprungligen postat av Slajf
        Efter ca 2timmar ser jag min vita sötavattenfisk död på sanden!
        Vad betyder det? Du har ett sötvattensakvarie, väl?

        Men kolla vattenvärdena, du har förmodligen nitritproblem.

        Kommentar

        Arbetssätt...