Förgiftning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anton T
    • August 2006
    • 13

    Förgiftning?

    Har försökt få svar på mina fembandsbarbers konstiga beteende sen jag blev medlem här. Problemet är att de är extremt skygga. Jag har avfärdat en massa teorier och tänkte nu pröva teorin: Förgiftning

    Jag upplever att de har "spattiga" rörelser så som man brukar känna igen förgiftning. Ingen har dött, detta har pågått i 1,5 månad ungefär.

    Jag har regelbundna vattenbyten (1/3 var 10:e dag) och upplever inte att deras beteende förändras straxt efter vattenbytet.

    Kan det vara något i akvariet? Vad plockar man bort först? Nedan är en lista över ALLT som finns i mitt akvarium:
    • Pump
    • Grovt grus
    • En handflatestor sten (Har varit i andra akvarium innan utan prob.)
    • En målad keramikgrotta avsedd för akvarier
    • En rot, helt barskrapad, uppfiskad på en strand i Grekland för 15 år sedan.
    • Fyra vietnamesiska havssnäckskal (I ett sötvattensakvarium, jag vet! Men de kom med på köpet)
    • Termometer
    • Algskrapa
    • Golfbollsstor Kalksten
    • Alger
    • Växter
    • Fesk
    • Vatten
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Kolla termometern ordentligt så att vattnet inte kommer in till blykulorna i botten. Jag skulle inte lita på handmålade grejor, oavsett om de år avsedda för akvarium. Om roten har legat i akvarium hela tiden kan du utesluta den.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      hur stort är akvariet, vilken pump har du?
      kalksten+rot=basiskt vatten?
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      Arbetssätt...