Otäck olycka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    Otäck olycka

    Det hände för en stund sen en otäck och märklig sak med en av mina kardinaltetror.

    Jag satt och tittade på akvariet och såg hur hon helt plötsligt simmade mot ytan som en racket, sen simmade hon vid ytan (men nästan i 90 graders vinkel med ytan) och med munnen ovanför och hoppade lite, tills hon hoppade något högre och sen simmade fort ner igen. Det hela gick väldigt fort.

    Jag såg direkt att det var något fel på henne. Hon andades snabbt och såg mycket stressad ut. Sen la jag märke till att hela överläppen och halva ansiktet nästan ända upp till ögonen var borta. Jag tror ansiktet brändes bort mot lysröret. Hon måste känna en fruktansvärt smärta. Jag blev helt skakad!

    Jag visste inte om jag skulle ge henne dödshjälp eller om hon kan överleva. Strax efter släcktes belysningen, så jag lär henne vara.

    Vad är det som kan har hänt? Jag har aldrig sett en kardinaltetra bete sig på det sättet. Kan det vara så att hon försökte jaga nån bananfluga vid ytan? Kan de göra det? Någon som har en aning?
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #2
    Hur länge stod den på huvudet på lysröret? Allvarligt talat lär den inte bränt bort ansiktet på lysröret, det blir inte tillräckligt varmt. Vad har du för större fisk i akvariet?

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      #3
      Fjärilsciklid. Men han har aldrig skadat någon och var inte ens i närheten av henne. Kan fiskar få hjärtattacker eller hjärnblödningar?
      Senast redigerad av batski; 08 September 2006, 23:48.
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Sitter här och funderar på vad som har hänt. Du kanske har rätt, hon kanske inte alls hade bränt bort ansiktet. Det kanske var jag som såg fel. Tänk om hon bara gapade väldigt stort? Tänk om det är så att hennes käkar hade låst sig (kan det hända?). Skulle det vara förklaringen till det märkliga beteendet?
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        Arbetssätt...