Dvärggurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henkep83
    • June 2006
    • 3

    Dvärggurami

    När jag skulle släppa ner vår nyinköpta dvärgguramihane i akvariet såg jag att han hade en liten skada på sidan strax bakom huvudet. Det såg ut som om han hade tappat ett fjäll. Jag antog att han fått denna skada vid infångandet i zooaffären. För att han inte skulle få svamp stoppade jag ner honom i ett akvarium med guppys där det är salt i vattnet. Nu ett par dagar senare så ser det ut att ha blivit värre över bara en natt. Det ser ut som om han skadat sig själv ännu mer. Inte nog med det så ser det ut som att flera fjäll runt huvudet tappat sin fina blåa färg och blivit gråa. Det ser ut som en beläggning bakom huvudet.

    Vad kan det vara?
  • Draupner
    • February 2006
    • 111

    #2
    Personligen har jag ingen aning om vad det kan vara. Däremot skulle jag kontakta zooaffären och se om jag kunde få en ny. En hel del affärer har "veckogaranti", dvs. man får en ny fisk om den man köpt dör inom en vecka. Ofta vill de ha ett vattenprov för att se så dina egna vattenvärden inte är orsaken till döden. I ditt fall tycker jag helt klart du skulle få en ny fisk.

    Om jag nån gång får lust att motionera, så lägger
    jag mig bara på soffan och då brukar det gå över.
    ~ George S.Kaufman ~

    Kommentar

    Arbetssätt...