Hjälp! Sjuk guppy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emmelie
    • August 2006
    • 107

    Hjälp! Sjuk guppy?

    Hejsan!
    Jag har haft en guppy i 5 veckor, ja köpte henne tillsammans med 3 andra guppys. Sedan har ja efterhand fyllt på med andra fiskar.
    Men hon verkar inte må bra.
    Hon verkar blekare och inte lika blå längre, hon är mer brun. Sedan håller hon sig nere på botten och vill ej vara med de andra fiskarna. När det är mat är hon inte lika ivirg som de andra fiskarna utan stannar kvar på botten och tar det som kommer ner. De andra fiskarna umgås inte med henne och ingen av hanarna verkar inte intresserad av henne. Hon är väldigt liten och liksom ser ut som en kass sik. Hon är mager och de känns nästan som hon inte syns i akvariet:S
    Kan någon tala om vad jag ska göra åt henne? Eller vad det är för fel på henne? Alla de andra fiskarna mår bra men inte hon och hon har varit sånhär nästan hela tiden. Sista tiden har de blivit värre.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Guppy kan vara känsliga mot sjukdomar och även bli som din, bli magra och apatiska, och det blir de ofta efter att de fött några kullar yngel. Till nästan 100% kommer den att dö, och det är mig veterligen inget att göra något åt. Så förkorta du lidandet, du kommer snart att ha nog med guppy ändå i ditt kar.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Emmelie
      • August 2006
      • 107

      #3
      Ja, mamma trodde de va hon som födde den första kullen i mitt akvarium men vi hittade bara två yngel som växer och har sig. och sedan dess har hon väl inte riktigt varit normal. idag trodde jag hon var död men rörde sig gjorde hon. Och jag vet ju inte riktigt om jag är den som mördar fiskar hur som helst. Bäst någon annan gör slut på lidandet i så fall. Men bör ja köpa en ny hona eftersom det blir ojämt antal med fiskar i akvariet, de blir fler hanar än honor? ja har sett att den ena hanen har råkat på stryk och förlorat lite av stjärtfenan? vill inte att de fina ska ryka. Men ja tack för hjälpen=)

      Kommentar

      Arbetssätt...