Uppsvullen gurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • walentine
    • May 2006
    • 48

    Uppsvullen gurami

    Hej.

    PÅ jobbet har vi 4 stycken blå guramis och idag märkte jag att något hänt med en av dom. Den är alldeles uppsvullen på bägge sidor precis bakom gälarna. Den äter inte och håller sig mest för sig själv. Det ser ut som om den svalt något och det sitter kvar, men så är det självkart inte. Men det ser ut så ungefär

    Ser väldigt otrevligt ut
    Något som vet vad det kan vara
    Senast redigerad av walentine; 12 July 2006, 16:52.
  • walentine
    • May 2006
    • 48

    #2
    Ingen som vet?


    *lite panik*

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Sök på bukvattensot och se om det liknar det.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • bena
        • April 2006
        • 1245

        #4
        Ursprungligen postat av walentine
        Hej.

        PÅ jobbet har vi 4 stycken blå guramis och idag märkte jag att något hänt med en av dom. Den är alldeles uppsvullen på bägge sidor precis bakom gälarna. Den äter inte och håller sig mest för sig själv. Det ser ut som om den svalt något och det sitter kvar, men så är det självkart inte. Men det ser ut så ungefär

        Ser väldigt otrevligt ut
        Något som vet vad det kan vara
        min är oxå svullen och håller sig för sig själv, men den äter. jag antog att den var gravid, men kanske skulle ta och kolla upp det.

        Kommentar

        • walentine
          • May 2006
          • 48

          #5
          tack ansjo! Det ser ut som om att det var just bukvattensot som den lille drabbats av. Idag när jag åkte till jobbet för att kolla till den var den helt slut och orkade inte ens simma ifrån när jag skulle kolla den. Så jag antog att det var slutet för den lille så nu är han "borta".
          Trist i alla fall. Nu får jag väl hoppas att det inte spridit sig bara. Alla andra fiskar ser OK ut i alla fall

          Kommentar

          Arbetssätt...