Blackmolly med hudsår, fenröta?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marija
    • March 2006
    • 38

    Blackmolly med hudsår, fenröta?!

    Min blackmolly hanne har som ett sår på ena sidan av kroppen. Först trodde jag att han hade blivit biten och det försvann. Men nu är det tillbaka igen och jag tvivlar på att han blivit biten på samma ställe. Hålet är vitt och med lite vitt ludd runt omkring (det är inte svamp, när jag haft svamp i mitt tidigare akvarium har inte det "ätit" upp fisken) Dessutom börjar hans fenor se lite gråaktiga ut och fransiga ut. Han verkar pigg, äter och är efter honorna som vanligt. Nu när jag kollade såg det dock ut som han kliade sig genom att simma fram och tillbaka nere under deras stock.

    Någon som har aning om vad det kan vara och hur det ska behandlas. Ingen av de andra fiskarna har några symptom, utan alla är friska och krya i färg och utseende. Tyvärr kan jag inte fota då min kamera precis dog.

    Tacksam för svar!
  • Marija
    • March 2006
    • 38

    #2
    ingen som har någon aning? Vill inte riktigt ha kvar honom i alvariet om det smittar och jag överväger att avliva honom.

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Ja, det är inte lätt att gissa.
      Läs om Aeromonas, Pseudomonas infektion.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Marija
        • March 2006
        • 38

        #4
        Ursprungligen postat av Kramfors
        Ja, det är inte lätt att gissa.
        Läs om Aeromonas, Pseudomonas infektion.
        Jag avlivade honom iaf... han blev sämre och låg vid botten. Gjorde delvattenbyte.. men de andra fiskarna mår bra.

        Kommentar

        Arbetssätt...