Palettciklider med epilepsi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chex
    • August 2005
    • 18

    Palettciklider med epilepsi?

    Jag har uppmärksammat att mina båda palettciklider får kramper eller ryck med jämna mellanrum. Ungefär som epilepsi. Det rycker till och skakar. Riktigt läskigt och jag undrar vad tusan det kan vara? Jag har haft dem i 2 år och de mår bra i övrigt. Akvariet jag har nu är 60 liter o är väl medveten om att det är för litet men kommer inom några månader köpa ett större så...

    Vattenvärdena har jag ingen koll på( har inte kommit mig för att köpa några tester, antagligen för att allt funkat hittils) Temperaturen är i alla fall 24 grader..

    Någon som har något svar?
  • onlyme

    #2
    Har du en hona och en hane så kan det vara att de försöker charma varandra till lek.. I en palettsciklids uppvaktning så ingår ryckningar och skakningar till partnern.

    Kommentar

    • chex
      • August 2005
      • 18

      #3
      Grejen är att jag är sjukt säker på att det är två honor, det enda som tyder på att de skulle vara en hane o hona är ju dessa anfall, så kanske jag har en feminin kille trots allt

      Kommentar

      • mayday
        • November 2005
        • 2085

        #4
        Ta bild på dom

        Paleters uppvaktning se ut som epelipsianfall

        dom skakar frenetiskt på hela kroppen
        ______________________________________________

        "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Har du haft dem i 2 år utan att de lekt är de antagligen av samma kön. Även två individer av samma kön kan försöka locka varandra till lek, men det blir ingenting av det . Jag vet inte om det är för att göra en styrkedemonstration eller att ge utlopp för sina drifter. Köp ett lite större akvarium och skaffa en hane (om det nu är honor), så händer det snart grejer .
          Lycka till!
          /Anders
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • chex
            • August 2005
            • 18

            #6
            Jodå större akvarium ska det allt bli och då får det bli en kille också
            Tack för svaren dessutom

            Kommentar

            Arbetssätt...