Röda gälar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katina
    • January 2006
    • 163

    Röda gälar?

    En av mina guppyhonor har en liten röd fläck på ryggen och ena gälen och ner en bit på sidan är röd. Hon verkar pigg och äter. Tror att hon fick yngel i helgen men är inte säker. En guppyhanne dog förra veckan, blev vinglig och slö och dog sen. Även några av neontetrorna ser lite röda ut på gälarna, men är inte riktigt säker.

    Är detta någon sjukdom eller någon förgiftning?

    Har kollat nitrit och det var mindre än 0,3 /l enligt det Sera dropptest jag har. Är det något annat test som jag ska köpa? Har enbart nitrittest.
    Akvariet är på 60l, ganska mycket växter, gör delvattenbyte med ca 1/3 varje helg, häller då i Aqua Safe och ca ett dygn senare Nitrivec.

    Satte ner några nya växter i helgen i samband med vattenbytet. Glömde att sätta i kontakten till doppvärmaren ordentligt, vilket jag först såg ca ett dygn efter och då hade temperaturen sjunkit till ca 22 grader, kan det ha påverkat??

    Vad tror ni är fel på min guppy och neontetrorna? Ska jag göra något mer eller bara vänta?
  • Katina
    • January 2006
    • 163

    #2
    Är det ingen som har något tips?? Tänkte om det var något test eller medicin som ni kunde tipsa om så kunde jag köpa det på hemvägen (sitter på jobbet nu )

    Kommentar

    • Katina
      • January 2006
      • 163

      #3
      Nu har guppyhonan dött. Tycker att även en av de andra guppyhonorna har rodnande gälar. Är det ingen som har något tips om vad det kan var för fel?

      Kommentar

      Arbetssätt...