Blind guldfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • el_pako
    • November 2005
    • 276

    Blind guldfisk?

    ja,jag har ett par guldifskar som tidigare har gått i ett jätte litet akvarium med dåligt vatten etc. ....alla verkar nu må bra,förutom att vissa av dem är blinda på ena ögat,det är liksom som ett streck och det verkar inte kunna se så bra med det. jag har medicinerat med Sera ponds cyprinopur, då en av guldfiskarna hade som sår på sig och även en med lite fenröta?,med det är på väg at fixa sig....men kommer ögonen att läkas med tiden är mitt stora fråga?
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    kan inte svara på om det kommer läkas eller inte men har dom synen kvar på 1 öga kommer dom nog klara sej bra men va försikig med vass inredning.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Berserken
      • December 2005
      • 472

      #3
      Jag har en frontosa hona som är blind på ett öga men det går bra har haft henne i 14 år nu

      Kommentar

      • maricici
        • March 2006
        • 303

        #4
        Ursprungligen postat av el_pako
        ja,jag har ett par guldifskar som tidigare har gått i ett jätte litet akvarium med dåligt vatten etc. ....alla verkar nu må bra,förutom att vissa av dem är blinda på ena ögat,det är liksom som ett streck och det verkar inte kunna se så bra med det. jag har medicinerat med Sera ponds cyprinopur, då en av guldfiskarna hade som sår på sig och även en med lite fenröta?,med det är på väg at fixa sig....men kommer ögonen att läkas med tiden är mitt stora fråga?
        Har en guldfisk som ena ögat saknas helt på som klarar sig fint, däremot så är vi väldigt rädda om hans enda öga så det inte råkar ut för något. Om det läker ut för dina fiskar, vet ej..
        Bara att dom ser ut att klara sig med synen i behåll på det ena ögat om så inte är fallet.
        I
        MY

        Kommentar

        Arbetssätt...