mina malawi dör...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Per81
    • December 2004
    • 26

    mina malawi dör...

    Mina malawi dör......

    en efter en har mina malawi dött. Har kollat nitrit nivån och den var något för hög inte mycket... har bytt mer än hälften av vattnet fem gånger på en månad och dragit ner något på maten. bytte senast i torsdsags och idag låg det en hongi stendöd mellan några lava stenar.

    funderar på om det kan bero på att jag har limmat ( läs siliconat) en frigolit platta i botten på akvariet... för det tar inte många nätter förren dom har grävt fram den och det ser ut som om de har betat / tuggat på den.

    De har också små bruna prickar runt munnen och upp mellan ögonen men de verkar inte ha ont av dom. Dom är pigga och kliar sig inte mot stenar.

    ska jag slänga ut frigoliten och stoppa fiskarna i mitt gamla 110 liters ett tag... har bara 10-14 kvar.... eller ska jag köpa medicin och viken i så fall....
    Rock On / Per
  • Berserken
    • December 2005
    • 472

    #2
    frigolit har jag själv i alla mina kar så det är ingen fara .Vad för silikon använde du?

    Kommentar

    • Per81
      • December 2004
      • 26

      #3
      Ursprungligen postat av Berserken
      frigolit har jag själv i alla mina kar så det är ingen fara .Vad för silikon använde du?

      akvarie silicon inhandlat av en kompis som bygger akvarium vid sidan av.....
      Rock On / Per

      Kommentar

      • cobra
        • December 2004
        • 1743

        #4
        Kolla om frigoliten inte är mögelbehandlad...
        Fotosidan.se

        Kommentar

        • Per81
          • December 2004
          • 26

          #5
          Ursprungligen postat av cobra
          Kolla om frigoliten inte är mögelbehandlad...

          Hur kollar man det??

          köpte den på silvanbygg här i jönköping men det måste vara ett år sen minst.
          Rock On / Per

          Kommentar

          • Kramfors
            • January 2003
            • 7265

            #6
            Den för markisolering kan vara giftig, jag tror det är den blå men är inte säker.
            http://www.kramforskoi.com/

            Kommentar

            Arbetssätt...