Ögat förstört

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • helen_wigh
    • November 2005
    • 83

    Ögat förstört

    En av mina Ps. socolofi (Malawi), upptäckte jag nu i morse att hans öga var alldeles vitgrumligt och hade som en stor hinna över ögat, så det putar ut mer. Han verkar se väldigt dåligt med ögat o cirkulerar mest.
    Kan det vara en sjukdom i vattnet, eller kan en annan fisk ha skadat honom? Ngn hade bitit honom på sidan med, så det var lite rosa i hans fina ljusblåa färg.

    Just denna fisk, tror jag även har ett genproblem fr början. Eftersom han inte är långsmal som andra av samma släkt. Han har alltid varit väldigt kraftig över buken och ser lite rolig ut.

    Finns det medicin eller något annat att göra?
  • helen_wigh
    • November 2005
    • 83

    #2
    Dessutom äter han inget, om det nu beror på att han inte kan orientera sig bra eller vad det kan vara. Han är på samma ställe hela tiden, och då han rör sig åker han bara runt i en cirkel på samma ställe..

    Kommentar

    • mange993
      • April 2004
      • 372

      #3
      Min scalare har fått grumliga ögon.. Min barber har varit framme idag för första gången oxå å nallat lite på den... Var på å nafsade på ögonen å lite på bröstfenorna... Så nu har den stackaren fått flytta till ett mindre akvarium i väntan på en annan lösning... Någon som vet vad detta kan bero på?? nån sjukdom eller beror det


      kolla denna länk

      MVH
      Mange

      Kommentar

      • M0ng0
        • November 2009
        • 1

        #4
        Min fisk har nåt liknande tror jag, den har nått vitt konstigt på ögat som putar ut ganska mycket, vet inte vad jag ska göra åt det. Däremot är den annars som vanligt tror jag.

        Förresten är det en svärdbärar hona.

        Kommentar

        Arbetssätt...