fjärlischiklid som blivit grön och blek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nike83
    • November 2005
    • 354

    fjärlischiklid som blivit grön och blek

    Jag har startade mitt akvairum för ca 4 veckor sedan och köpte fiskar för 3 veckor sedan. jag har 4 st fjärildschiklider som varit jätte vackra tills för några dagar (kanske en vecka) sedan.
    En av honorna ( troligen hona) har ränderna "suddats" ut på, de ser mest gröna ut. Hon har heller inte inte det blanka och skimrande fjället försvunnit.
    Hon är troligen inte så jätte gammal, men jag blir orolig att hon är sjuk på något sett.. ingen annan fisk har någon som helst symtom.

    Vad ska jag göra?

    / fredrik
    Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
    5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin
  • santa
    • December 2005
    • 504

    #2
    Har du två pra då lr? tänkte kan ju bara vara så att honan känner sig underlägsen.
    Min hemsida http://santanagti.mine.nu

    Kommentar

    • Björken
      • November 2005
      • 1174

      #3
      Nitrit? Fjärilsciklider är mycket känsliga.

      Kommentar

      • nike83
        • November 2005
        • 354

        #4
        japp 2 par och hon är den minsta... städade akvariumet ordentligt så hon kanske trivs bättre då...
        Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
        5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin

        Kommentar

        • Lucas_no1

          #5
          Jag har samma problem med en liten hona vilket också min tjej har i sitt akvarium.
          Vi har två par var och en hona i varje akvarium är blek och taning.

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #6
            Ursprungligen postat av Björken
            Nitrit? Fjärilsciklider är mycket känsliga.
            Ja det kan mycket väl vara nitrit i ett akvarium som har varit igång i 4 veckor. Jag vill inte vara gnällig, men att starta ett akvarium med fjärilsciklider är verkligen inte bra. Risken är mycket stor att de stryker med.

            Har du ett nitrittest? Kör du med Nitrivec? Kan du berätta mer? Vad menar du med att du gjorde rent i akvariet förresten? Vattenbyte? Filtret ska du absolut inte röra!
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            Arbetssätt...