Problem med Black Molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tabben
    • April 2005
    • 2

    Problem med Black Molly

    Jag har lite problem med mina Black Molly. Köpte dem för ca en vecka sedan. Jag upptäckte idag att en av mina svarta Scalarer var lite naggad på ryggen och fenorna. Efter en stunds studerande av fiskarna upptäckte jag till min förvåning att det var en mollyhona som var lite för kärvänlig mot den. När jag kikade närmare på mina molly såg jag att deras ögon knappt syns. Den som är värst ser ut som om den blundar hela tiden. Det är som en svart sammetshinna över ögonen på den. De andra tre kan man se lite av ögonen på. De är inte svullna på något sätt, bara bitiga av sig mot varandra och den svarta scalaren.
    Vad ska jag göra med dem? Är det någon som har något förslag?
  • platy5
    • May 2005
    • 1087

    #2
    Det kan vara sånn (kommer inte ihåg vad den heter) Infektion som angriper öppna sår . Så du får nog sära på dina scalare och mollysar.
    __________________________________________
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

    Kommentar

    • Tabben
      • April 2005
      • 2

      #3
      Jag har flyttat den bitna scalaren till en karantän där han får ektozon-behandling. Jag pratade med affären där jag köpte mollysarna idag. De tror inte att det är någon fara med dem. Antingen ska de vara så eller så kan det vara någon läkhinna eller nåt. Hur som helst så är de pigga och ser helt ok ut. Alla värden är ok. Jag får avvakta och se.

      Kommentar

      • sacha
        • May 2005
        • 1016

        #4
        Men e de inte lite svårt att nästan se ögonen på en del molly!? jag tycker mej känna igen de du beskriver..kan ju givetvis va så att mina e sjuka också då men.. Dom har ju levt länge å ynglar å sej å äter friskt..
        Tjopp...

        Kommentar

        Arbetssätt...