Bortom all räddning (bild)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KimJosefin
    • September 2004
    • 91

    Bortom all räddning (bild)

    Skrev om detta tidigare men har lyckats ta några kort nu. Jag antar att denna kardinaltetra är bortom all räddning men det vore fortfarande intressant att veta vad detta kan ha berott på... Kroppen är uppsvullen som en ballong och den har ett ett vitt runt hål/sår rakt in i sidan, kanske 3 mm djupt. Vad kan ha hänt? Har svullnaden och hålet något samband? Vill bara höra någons åsikt.

    DeviantArt is the world's largest online social community for artists and art enthusiasts, allowing people to connect through the creation and sharing of art.


  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    kan ju titta under sjukdomar i min signatur så kanske du hittar nåt som stämmer in
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • androxe
      • August 2005
      • 854

      #3
      när det handlar om en neontetra så är det ju billigare o köpa nya än o försöka med mediciner o annat. men klart om man har speciella känslor för firren så

      Kommentar

      • sunkan aspidoras
        • June 2005
        • 925

        #4
        kan tänkas att den har haft ett parasit angrepp och parasiten har nu lämnat sitt värddjur, och som följd har bakterier kunnat få fäste i såret och spridit sig in i maghålan! svårt och veta det är bara spekulationer.

        Kommentar

        • smurfmats
          • February 2003
          • 3538

          #5
          Ursprungligen postat av androxe
          när det handlar om en neontetra så är det ju billigare o köpa nya än o försöka med mediciner o annat. men klart om man har speciella känslor för firren så
          men man kanske vill veta vad det är för något så man vet det om det skulle uppkomma igen...
          tråden om fjärilars lek!

          Kommentar

          • KimJosefin
            • September 2004
            • 91

            #6
            Ursprungligen postat av androxe
            när det handlar om en neontetra så är det ju billigare o köpa nya än o försöka med mediciner o annat. men klart om man har speciella känslor för firren så
            Jo, jag hade inga planer på att medicinera. Men det är bra att ta reda på vad som händer i akvariet, risken finns ju att det uppstår igen och då kanske andra fiskar drabbas. Eller egentligen är alla fiskar i mitt akvarium lika mkt värda


            Kommentar

            • Björken
              • November 2005
              • 1174

              #7
              Jag tycker det låter som "hål i huvudet- sjukan" som finns beskrivet på zoopets sida om sjukdomar.

              Kommentar

              • batski
                • October 2004
                • 8891

                #8
                Ursprungligen postat av androxe
                när det handlar om en neontetra så är det ju billigare o köpa nya än o försöka med mediciner o annat. men klart om man har speciella känslor för firren så
                Speciella känslor? Hmm, vad sägs om att se det ur fiskens perpektiv?
                "The animals of the world exist for their own reasons.
                They were not made for humans
                any more than black people were made for whites
                or women for men." - Alice Walker

                Kommentar

                Arbetssätt...