Grå hinna över ögat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stefan 63
    • March 2005
    • 52

    Grå hinna över ögat?

    I ett av mina kar upptäckte jag att 2 av fiskarna hade en grå/vit hinna över ena ögat.
    Vad kan detta vara? Behandling?

    Mvh
    /Stefan
  • mckvinnan
    • December 2004
    • 760

    #2
    Några av mina fiskar har fått grå hinna och uppsvullna ögon/öga av att de slagits med varandra. Kan det kanske vara orsaken?
    Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

    Kommentar

    • Stefan 63
      • March 2005
      • 52

      #3
      Kanske det, men jag skulle inte tro det. Jag har för mig att jag varit på en sida där de tog upp olika sjukodomar och där såg jag en bild som såg ut som mina gör, men jag kommer inte ihåg var?

      Kommentar

      • mckvinnan
        • December 2004
        • 760

        #4
        Det jag läst är att de kan få glosögon av bukvattensot men att det är enormt ovanligt. Slagsmål är mycket mer vanligt. Hoppas att någon annan har bra svar att ge dig.

        Lycka till!
        Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

        Kommentar

        • mange993
          • April 2004
          • 372

          #5
          kan vara en bakterie gör ett vattenbyte på 50% och höj tempen några grader det hjälpte för mig

          MVH
          Mange

          Kommentar

          • Stefan 63
            • March 2005
            • 52

            #6
            mange993, ska testa det.

            Mvh
            Stefan

            Kommentar

            Arbetssätt...