Död antricitrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    Död antricitrus

    Jag hittade min antricitus död i dag intill stenen som avger co2 i akvariet.Kan den ha dött av co2? inga andra fiskar ser sjuka ut,dom beter sig som vanlig.Nån som har en ide vad som hänt den lille?
    Man blir aldrig fullärd ....
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #2
    Eftersom du skriver "den lille" så antar jag att det inte var en fullvuxen Ancistrus som dog. De är ganska känsliga ända tills de börjar uppnå en storlek av 3-4 cm.

    Hur såg den döda fisken ut förresten? Hade den insjunken mage så kan den ha dött av svält. Detta händer ibland om det är stor konkurrens om maten, eller om man inte stödmatar sin mal trots alger.

    Blir också lite nyfiken var du köpt den lille... jag levererar nämligen i princip alla Ancistrusar till två av tre djuraffärer i Östersund... så jag känner lite ansvar där:o
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • Hella2
      • July 2005
      • 1158

      #3
      Hej Tant nancy!

      ja detta var verkligen synd,jag köpte den lill liten på Arken inne i stan.Den hade växt på sig ett par centimeter i allafall innan den dog.. Jag brukade lägga i fodertabletter åt den ibland,jag har åxå tänkt att den kanske dog av svält,men när jag såg att den hade sugit sig fast på syrestenen där min co2 kommer ut, så tänkte jag kanske att den hade fått i sig det.Jag tänkte inte på om magen var insjunken,dom nadra fiskarna tror jag hade ätit på hon/han,men därav inte dödsorsaken. Den har alltid varit pigg och kry,så den hade det nog bra på zoot allafall. Jag hade köpt en rot åt den och han/hon älskade att vara på den.Trist i allafall men sånt är livet,kanske inte blir nån fler jag får se,den var ett matvrak på mina svärdplantor
      Man blir aldrig fullärd ....

      Kommentar

      Arbetssätt...