Röd i rumpan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • becky_be
    • August 2005
    • 473

    Röd i rumpan

    En av mina guldbarber är röd i rumpan. Jag läste att fiskar kan få blodiga inflammationer på analöppningen och att man då kan använda sig av sera baktopur direct, så jag gjorde det idag. Såg det röd igår kväll.

    Först tänkte jag att det kanske var en fisk som naffsat, har en som tycker om att jaga de andra, och han kanske hade gått lite längre. Men då jag läste om inflamationen tyckte jag det var bäst att testa tabletterna.

    Hoppas de blir bättre. Det stod 1 tablett per 50 liter, och jag har 160 l så det blev 3 tabletter. Det var 10 liter till men tänkte 10 för lite kanske är bättre än 40 för mycket.

    Det står att efter 3 dagar ska man byta 50% vatten med sera aqutan. Är det nödvändigt? Eller finns det annat man kan göra?

    Det står att när fiskarna är friska ska man bereda vattnet med sera aqutan och sera nitrivec eftersom medlet dödare även de nyttiga bakterierna. Så det tänker jag göra.

    Har ni några tips på hur jag ska göra? Har aldrig haft sjuka fiskar förr som fått medicin...
    @-{-{--
    Rebecca
Arbetssätt...