vita prick?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    vita prick?

    Nu har jag köpt två blackmolly och två svärdbärare. Dom ser ut att bara må fint,men när jag satt och studerade dom så började svärdbärarhonan att gnugga sig mot stenarna!? vad är nu detta? vita prick eller bara tecken på stress eller nått? Alla fiskar ha ätit och dom beter sig normalt,inga tecken på sjukdom förutom detta gnuggande. nån som vet vad jag ska göra?
    Man blir aldrig fullärd ....
  • northspawn
    • June 2005
    • 14

    #2
    vad är ph-värdet i vattnet,använder du ektosonsalt ?vad har du för överiga fiskar (levandefödande elr )

    Kommentar

    • Hella2
      • July 2005
      • 1158

      #3
      jag har bara dom två paren,inköpt idag. Vad är det för salt du pratar om? det har jag alldrig hört talas om. Jag tänkte fara och köpa grovsalt utan jod på affären,duger inte det? ph värdet har jag desvärre inte kollat,hur gör man det på lättaste sätt?
      Man blir aldrig fullärd ....

      Kommentar

      • northspawn
        • June 2005
        • 14

        #4
        ta med lite vatten ifrån akvariumet till zoobutiken så kan dem göra ph test o dyl åt dig.
        grovsalt borde funka,har aldrig använt det.men folk säger att det ska vara helt ok.

        Kommentar

        • Hella2
          • July 2005
          • 1158

          #5
          ok. Tack för svaren
          Man blir aldrig fullärd ....

          Kommentar

          • Hella2
            • July 2005
            • 1158

            #6
            nu har jag planterat vattenpest och haft i salt,jag har pratat med djuraffären och det kan vara stress även sjukdom,dom hade ett kit där man kunde kolla allt som har med vattnet att göra,jag tyckte det var dyrt så jag väntar nån dag till får jag se hur hon mår då.
            Man blir aldrig fullärd ....

            Kommentar

            Arbetssätt...