Guppyhane sjuk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guramiiii
    • May 2005
    • 53

    Guppyhane sjuk??

    Idag när jag gick upp o kollade i akvariet så såg jag att min guppyhane såg lite sliten ut, det fattas lite på stjärtfenan samt att lite av ryggfenan är borta. Vet inte om det kan vara en sjukdom eller om det e så att nån vart och nafsat i fenorna på honom, igår så såg han ut som vanligt. I övrigt så är han pigg o simmar runt som vanligt, bara det att han ser sliten ut heh.

    Har iaf försökt att ta en bild, inte det enklaste med en sunkig digitalkamera:


    Hittade även min ena platy död.
    Ser inga tecken heller på att dom andra fiskarna skulle va sjuka, full rulle är det i baljan, fast man börjar undra när guppyn ser sliten ut, och man hittar en platy död.
    Senast redigerad av Guramiiii; 22 May 2005, 19:35.
    Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame skulle cykla...
  • angelica2220
    • October 2004
    • 110

    #2
    jag hade guppys ihop med sorgmatlar först, men det gick inte ihop alls... de bet av fenorna på dem så jag var tvungen att skaffa ett till akvarium till mina guppys. Om sorgmantlarna inte riktigt trivs och inte får utrymme/är tillräckligt många så kan de bita på fenor. tror nästan att det är det som har hänt, eller om det är kampfisken. Det blir lätt så med långa fenor. Hoppas det blir bättre! fenor växer ut igen om de "bara" har blivit nafsade på.
    MVH/Angelica
    "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly

    Kommentar

    Arbetssätt...