svärdbärare med trasig mun..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindiLooo
    • May 2005
    • 32

    svärdbärare med trasig mun..

    Vi har problem med vitaprick i vårat nystartade akvarium, detta har jag skrivit förut om, dessutom har en av svärdbärarhanarna varit märklig..Han har verkat utmobbad och mest gömt sej i gömslena i karet och bara kommit fram när det varit mat, igår tog jag honom i håven och tittade närmare på honom och då såg jag att hans mun var trasig! En bit av munnen på undersidan fattades och han hade svårt att äta. Detta faktum plus att han legat gömd i flera dagar nu och inte varit aktiv alls gjorde att vi beslöt att ta bort honom... Nu undrar jag om detta med munnen kan vara sjukdom eller om det är en skada pga slagsmål? Svärdb.hanarna har mej veterligen inte slagits utan den ena hanen har resolut jagat bort denna hanen.. De andra fiskarna är pigga trots att prickarna inte vill ge sej helt, men jag är såklart orolig att de oxå ska bli deformerade.. Nån som vet? Detta är extra trist då denna hanen var en av barnens fiskar..
    *17 neontetror, 3 mollys, 1 svärdbärare (ska bli 4), 2 kamphonor, 2 malar, 1 filterräka*
    Linn
Arbetssätt...