Vad har hänt min ena scalare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikakesson
    • November 2003
    • 1363

    Vad har hänt min ena scalare

    Hallå

    Jag har 6 st Scalarer.Idag när jag tittade på fiskarna så saknas en bit av den ena svarta randen på en av scalarena.Det är randen i mitten på fisken som har en bra bit som är lite rosa aktig.Fisken verkar må bra.Provade att mata och den äter bra.Kliar sig inte.Vad kan ha hänt?Har han/hon fått stryk av någon av dom andra fiskarna.Det ser nästa ut som att det saknas fjäll.Men det är bara exakt där det va en svart rand som det saknas.Kan tillägga att de andra fiskarn i karet är ancistrus,neontetror,fjärilciklid och ett kakdua par.Har lite svårt att tro att någon av dom kan ha åsamkat skadan.
    Fredrik
  • fredrikakesson
    • November 2003
    • 1363

    #2
    Ingen som vet?.Vad ska jag göra?
    Fredrik

    Kommentar

    • Hasse H
      • August 2004
      • 2111

      #3
      Utan bild är det svårt att gissa, men min gissning är ändå att det är skador från rangordningsstrider mellan scalarerna. Håll fisken under uppsikt några dagar, de brukar läka ihop snabbt om du har bra vatten och inga sjukdomar i karet.
      mvh Hasse
      Det man inte vet, har man ingen aning om.

      Kommentar

      • fredrikakesson
        • November 2003
        • 1363

        #4
        Tittade noga på den största av dom.Den har runda märken på ryggfenan.Skulle tro att märkena och den skadades mun passar bra ihop.Det lustiga är att det är exakt efter det svarta strecket.Ingen annanstans på kroppen...
        Fredrik

        Kommentar

        • fredrikakesson
          • November 2003
          • 1363

          #5
          Hej igen
          Kom precis hem från jobbet.Den som hade avskalad rand är på bättringsvägen.MEN en till har blivit av med sin rand.Ser mycket värre ut än den förra.Vad är det som händer.Kan dom verkligen plocka fjällen av varandra.Tror att det är skinnet jag ser.Det är iaf rosa.Det konstiga är att det bara är den svarta randen som är skadad
          Fredrik

          Kommentar

          Arbetssätt...