Vilken sjukdom???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • niclas89
    • October 2004
    • 228

    #16
    Om dina fiskar nu fått fenröta som min fisk fick. Så började jag med att göra vattenbyten och fixade till vattenkvaliteten. Efter det så försvann svampen och fenorna började växa.
    flippflopp Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=290186

    Kommentar

    • Geezer
      • October 2003
      • 166

      #17
      Ursprungligen postat av Strumpan_666
      Har en endlerhona och för ca 1 vecka sen började hennes bakfena på att försvinna och efter ett tag så kom det nått vitt på fenan.'
      För varje dag som har gått har det försvunnit *lite* på fenan och enligt mej så har det gått sakta ända tills nu,igår kväll såg det inte så farligt ut men när jag kom hem från jobbet idag så var det bara lite mindre än halva fenan kvar och hon hade fått vit beläggning fläckvis på kroppen oxå...

      Ska tillägga att ingen annan fisk visar några symptom på det hon har fått,allas fenor är fina.

      Hon visar inga symptom på att vara sjuk,hon äter,magrar inte av,simmar runt som vanligt och verkar överhuvuvdtaget må prima...

      Har tagit ur henne till ett annat kar och höjt tempen & tillsatt salt.
      Funderar på om det kan var svamp eller fenröta,kanske tom nån annan sjukdom...

      Tacksam för svar...
      Om du berättar varför du kallar dej för "stumpan 666",skall jag ge dej en kvalificierad gissning om åkomman! -Geezer-

      Kommentar

      Arbetssätt...