hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tigge
    • May 2005
    • 34

    hjälp

    Jag har två nyckelhålciklider. i början var dom jätte skygga ocg gömde sig.Nu har dom kommit fram,men den ena står bara vid ytan i ett hörn,någon som har nått tips?
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    för strömt vatten kanske ?

    hur stort akvarium ?
    vilket filter ?
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • tigge
      • May 2005
      • 34

      #3
      de är på 170l,ca 26 grader i vattnet,eget filter med pumphuvud.

      Kommentar

      • cool
        • October 2002
        • 1869

        #4
        Andra fiskar?? låter också lite som stress beteende. är det några fiskar eller artfränder som jagar den som står i hörnen?
        Tobbe
        Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
        NY MSN:t__skate@hotmail.com
        Skorpion och amfibie fantast

        Kommentar

        • tigge
          • May 2005
          • 34

          #5
          nyckelhål

          Thomasi hannarna e ju lite jobbiga på de nya,men ja tror dom lugnat ner sig nu

          Kommentar

          • erland
            • June 2003
            • 410

            #6
            Om samtliga fiskar i akvariet är skygga och gömmer sig brukar det kunna vara för att de inte är van att det springer folk framför akvariet, man brukar kunna se det genom att fiskarna kommer fram ett tag efter man gått ut från rummet. Det låter dock inte som att fallet är att alla fiskar i akvariet är skygga och det låter också som att de inte gömmer sig bakom saker.

            När fiskar står uppe vid ytan i ett hörn så är det enligt min erfarenhet oftast för att det antingen är något fel med dem eller att de helt enkelt är stressade av något. För mig har det oftast hänt när det funnits någon mer aggressiv fisk i akvariet som har varit och jagat dem så fort de simmat ut från hörnet.
            Erland Isaksson
            Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
            Min Zoopet Blog

            Kommentar

            Arbetssätt...