Plötsligt har min älskade kampfiskhane Chili fått vita små bomullsaktiga ludd på sidorna och bröstfenorna. Högra bröstfenan är liksom fastklibbad mot sidan med vitt luss. Han använder den inte riktigt. Sen ser han lite blek ut om nosen, inte lika röd som vanligt. Dessutom tycker jag att han ser lite svullen ut på buken under huvudet alltså. Lite utstående ögon har han. men inga resta fjäll. Ögonen har varit så ett bra tag.
Chili bor i ett akvarium, 30 l, med 2 dvärgklogrodor. Har ätit med bra aptit. Fick levande Artemia och sen vita mygglarver denna vecka. Jag byter vatten 1 g/veckan, ca40%.
Jag misstänker någon svampinfektion, men är inte säker.. Om det är det vilken medicin behandlar sånt? Sera Ectopur eller Mycopur kanske...?
Kolla in albumet "Sjuk kampfisk" på zoonen, och se om någon kan hjälpa mig snarast!
ledsen Drakulla
Chili bor i ett akvarium, 30 l, med 2 dvärgklogrodor. Har ätit med bra aptit. Fick levande Artemia och sen vita mygglarver denna vecka. Jag byter vatten 1 g/veckan, ca40%.
Jag misstänker någon svampinfektion, men är inte säker.. Om det är det vilken medicin behandlar sånt? Sera Ectopur eller Mycopur kanske...?
Kolla in albumet "Sjuk kampfisk" på zoonen, och se om någon kan hjälpa mig snarast!
ledsen Drakulla
Kommentar