Vad har hänt? (rädda fiskar) AKUT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    Vad har hänt? (rädda fiskar) AKUT

    Jag vet inta vad som har hänt. Förra veckan var jag tvungen att salta vattnet och höja temp till 28 grader pga skadad sorgmanteltetra. Den dog ändå och någon dag efter bytte jag hälften av vattnet. Igår när jag tittade till fiskarna så var vattnet över 30 grader fiskarna flämtade vid botten. Jag har fönster både från söder och väster. Jag hällde på lite vatten sist jag bytade lät jag det fattas ca 3 cm upp till ovankanten. Drog ur doppvärmaren (den hade slagit av), släckte rampen och la en handuk så det blev skugga från västerfönstret.
    Idag är vattentemp 25-26 grader och jag bytte hälften av vattnet, en dvärgbotia är död. Sorgmanteltetrorna stirrar runt verkar livrädda och platysarn gömmer sig i en växt. När jag matade så ät alla lite utom en av platysarn. De är lite ryckiga i sin simning och jag gissar på någon förgiftning. Eller syrebrist. Jag testade nitrit men det var inget. Vad ska jag göra? Snälla hjälp mig! Jag ska koppla in luftpumpen också blir mer cirkulation då.
    Akvariet är 100l, pump: aquael 2. Fiskar: 7 platy, 5 sorgmanteltetra, 1 dvärgbotia
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    #2
    Mina platy mår bättre, är piggare. Sorgmanteltetrorna är lugnare. Phu det verkar ha hjälpt mina åtgärder. Det måste ha varit syrebrist, stackars fiskar...Vad tror ni?
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon

    Kommentar

    Arbetssätt...