Platy Med Svamp????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LASSEKONGO
    • March 2005
    • 9

    Platy Med Svamp????

    Har Tre Korallplaty Varav En Har Fått En Knappnålshuvudsstor Vit Fläck Bakom Ena Gällocket , Ser Ut Som Bomull. Tänkte Sätta Den I Karantän Men Har Ingen Pump Och Filter , Kan Man Använda En Burk Utan Detta Temporärt. Bara Tills Jag Hittat Grejor?
  • peppito
    • December 2003
    • 1612

    #2
    Ja du kan ha dem i ett kar utan filter eller pump. Har du växter och liknande bidrar även de till syresättningen. Men det är kanske inte helt optimalt att inte ha det så för sök att skaffa något som syresätter vattnet.
    "du ångrar bara det du inte gjorde"

    Kommentar

    • Jimmy
      • January 2005
      • 103

      #3
      Ursprungligen postat av LASSEKONGO
      Tänkte Sätta Den I Karantän Men Har Ingen Pump Och Filter , Kan Man Använda En Burk Utan Detta Temporärt. Bara Tills Jag Hittat Grejor?
      Ja, byt mot vattnet från det stora akvariet varje dag.
      Jag tycker du ska isolera fisken så snabbt som möjligt så eländet inte
      sprider sig.

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #4
        En fisk får i princip inte ett angrepp av svamp utan att där är ett sår tex av parasiter.
        Svamp smittar aldrig en frisk fisk vågar jag skriva, om någon vet bättre så berätta.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        • LASSEKONGO
          • March 2005
          • 9

          #5
          hade ej sett någonting tidigare. den vita fläcken var hux flux bara där. ser dock ut att ha blivit något mindre.kan den ha blivit skadad av någon annan fisk tro. har dock fredliga fiskar (fembandsbarb,guldbarb,svärdbärare,algätare) så kanske ej troligt.

          Kommentar

          Arbetssätt...