Guppy dog konstigt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • K_Lindfors
    • March 2005
    • 61

    Guppy dog konstigt.

    Min neonfärgade guppyhane dog idag på ett enligt mig konstigt sätt. Den verkade helt frisk på dagen och nu hittade jag den liggade på ett blad. Den hade ändrat färg helt och var väldigt mörk, såg stel ut som en pinne.

    Har överlag märkt att fiskarna inte varit lika lugna närmaste dagarna, vad bör jag göra?

    Gjorde ett nitrittest nyss som var bra.

    Har egentligen två teorier, dels började jag göda med PMDD för några dagar sedan, kanske för stark dos? eller så har jag matat för mycket med röda mygglarver.

    Tacksam för alla råd och tips, orolig för att alla fiskarna ska dö nu i natt.
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    jobbigt.. byta en stor del vatten kanske kan hjälpa. det kan ju knappast skada iaf. men nu kanske det är lite sent att börja med sånt..
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • Triana
      • January 2005
      • 840

      #3
      om den såg stel ut som en pinne.. stod bröstfeorna rakt ut från kroppen?

      Kommentar

      • K_Lindfors
        • March 2005
        • 61

        #4
        Mycket möjligt, svårt att se när det låg inne i växtligheten. Då är det buksot eller?

        Om jag fortfarande vill mata med frysfoder, vilket ska jag då välja och hur ofta kan jag mata med det?

        Har nämligen räkmix till mitt malawikar, är det bra även för levnadsfödare?

        Kommentar

        • Triana
          • January 2005
          • 840

          #5
          om bröstfenorna stod ut rakt från kroppen så är det antagligen bukvattensot.

          Kommentar

          Arbetssätt...