sera omnipur

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alos
    • March 2005
    • 3

    sera omnipur

    Hejsan!

    Ursäkta en amatör. Jag har använt omnipur i mitt akvarium. Vattnet är nu helt grönt.. vilket förmodligen är helt rätt... men hur lång tid tar det innan det intar normal färg igen??????

    t
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    inte svar på din fråga men vad gör omnipur ?

    blir det inte normal färg inom 2-3 dar kan du ju alltid göra ett del vattenbyte
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Ett medel med bred effekt mot de vanligaste fisksjukdomarna i sötvattensakvariet, som bakteriella infektioner, fenröta, svamp, Costia mm.
      Lite av ett medel man tar när man inte säkert vet problemet.
      Verksamt innehålla troligen formalin och malakit grönt (kopparmineral).
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • alos
        • March 2005
        • 3

        #4
        men...

        hur lång tid tar det... någon som vet??? Jag vill inte ha ett grönt akvarium... Blev rekommenderad detta av affären eftersom det skulle vara ett bra medel om man inte riktigt visste vad fiskarna dog av... Har gjort delvattenbyte o dyl efter alla konstens regler... förmodligen sjuka fiskar från en annan affär...
        När försvinner det gröna...?????

        Kommentar

        • Bigmike
          • January 2005
          • 8

          #5
          Det tar ca en vecka innan vattnet är klart igen,byt inget vatten eftersom medlet ska verka i 7 dagar.

          /Micke

          Kommentar

          • spyro
            • October 2005
            • 12

            #6
            kanske du skulle pröva att filtrera genom aktivt kol?
            Ett barn, en sambo, en massa fiskar (särskilt fengäddan) och tre katter utgör lyckan i mitt liv!

            Kommentar

            • -= Emilio =-
              • April 2006
              • 226

              #7
              Jag har för mig att man inte ska filtrera med aktivt kol så länge bahandlingen pågår ialf.

              Har använt samma sak ett par gånger och det är som nån sa att det tar ca en vecka.

              Efter det kan du ju göra ett vattenbyta, och ev. filtrera med kol, om du gör det innan tar du bort effekten från medicinen.

              - Juwel Vision 260 -

              - Platys, Svärdbärare, Öronålar, Scalarer, Zebra tetror, Kilfläcksras & Drottningrasbora, Eldstjärt, Royal Pleco L027, Gibbiceps, Ancistrus, Pakistan, Polkadot & Prakt botia, Nät & Metallpansar mal - Co2 system -

              - Malawi - 8 Golden & 12 Labeotropheus trewavasae, Ancistrus -

              Kommentar

              Arbetssätt...