Jag får spatt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • me_trixie
    • December 2004
    • 350

    Jag får spatt!

    Nu har mina två skalarer dött i det 'trygga' akvariet, det som pumpat och gått sedan i september och fiskarna vuxit och sett ut att må bra. Skalarerna Jack the Ripper och Killer har seglat omkring frejdigt och varit först till maten och så plopp så är de döda. Bägge två med någon dags mellanrum. Det enda som hänt är att jag bytt belysning - från en fisig glödlampsramp till en enkel lysrörsdiro, grolux 15w. Kan det ckocka ihjäl dom?
  • cool
    • October 2002
    • 1869

    #2
    nej!
    kan du ge lite mer info??vattenvärde??storlek??andra fiskar??nån dödssymptom??
    Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
    NY MSN:t__skate@hotmail.com
    Skorpion och amfibie fantast

    Kommentar

    • me_trixie
      • December 2004
      • 350

      #3
      Vatennvärden ok, byter 30% varje vecka och det verkar hålla sig bra. 54 liter. Ett par svärdbärare (från början två honor men nu en av varje tänk vad naturen är underbar ;-))ett platypar, några zebror svarta tetror en mosaikgurami en ancistrus en botia striata två kampfiskhonor. Inga symptom de verkade helt ok idag hittade vi den ena på ytan ganska nydöd och när vi letade den andra så hittade vi den bland växterna, den hade nog varit död nåbn dag eller så. Vi matar bara med flingfoder.

      Kommentar

      • cool
        • October 2002
        • 1869

        #4
        oki zebror menar ni zebraciklider då??
        ja tycker det lät lite överbefolkat har du testat nitritvärdena??
        inga konstigheter me dom andra??snabbanding??konstiga fläckar eller bölder eller så??
        Hoppas det ordnar sej o ingen annan dör.
        Tobbe
        Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
        NY MSN:t__skate@hotmail.com
        Skorpion och amfibie fantast

        Kommentar

        • me_trixie
          • December 2004
          • 350

          #5
          Nej inte zebraciklider vanliga små blårandiga zebrafiskar. Totalt (efetr skalarerna) 14 fiskar känns inte överbefolkat och ja jag har koll på nitriten. Inga konstigheter alls såvitt jag kan se på andar fiskar - och inte på de hädangångna heller...

          Kommentar

          Arbetssätt...