Stressar jag fiskarna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • small
    • January 2003
    • 470

    Stressar jag fiskarna?

    Har rensat ut och flyttat om växter ett par dagar efter varandra.Tänkte köpa lite nya växter och plantera dom idag.Är det OK att vara i böka i karet var och varannan dag, eller stressar man fiskarna och rentav framkallar sjukdomar typ vita prick?Fick just den sjukdomen när karet var nystartat (3 år sedan) och personalen i zooaffären trodde/påstod att det hade och göra med att jag höll på i karet för ofta.Därav min fråga
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=178185
    Att måla är ingen konst.
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    #2
    Ursprungligen postat av small
    Har rensat ut och flyttat om växter ett par dagar efter varandra.Tänkte köpa lite nya växter och plantera dom idag.Är det OK att vara i böka i karet var och varannan dag, eller stressar man fiskarna och rentav framkallar sjukdomar typ vita prick?Fick just den sjukdomen när karet var nystartat (3 år sedan) och personalen i zooaffären trodde/påstod att det hade och göra med att jag höll på i karet för ofta.Därav min fråga
    Jag har noterat stressymptom på mina fiskar då jag grejjet för mycket. Botiorna blir nattaktiva och kommer inte fram då det är matdags. De brukar lugna ner sig igen efter ett par veckor.

    Vita prick framkallas av stress. Helt klart.

    Numer försöker jag sammla ingreppen till ett lite större, fast inte så ofta.
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar

    Kommentar

    Arbetssätt...