Samma problem om och om.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • marie
    • December 2002
    • 18

    #16
    citat:
    --------------------------------------------------------------------------------

    Lite filtervadd i början på filtret tar bort partiklar som annars sätter igen resten. Om sen "resten" är tillräkligt grovt, typ makaroner eller liknande, så behöver du aldrig göra rent resten.

    /Sigge





    --------------------------------------------------------------------------------


    Jag har en Tetra Tec pump i mitt akvarium, med två behållare. Menas det att man kan byta ut filtret i den ena behållaren och ersätta det med vadd och makaroner?? Jag sköljer mina filter ca. var 14:e dag, förmodligen får fiskarna lite för mycket mat, men pumpen gör ett bra jobb och håller akvariumet rent och snyggt, därför har jag inte brytt mig så mycket om att filtren har blivit igensatta så pass ofta, däremot gör jag aldrig filtren helt rena, jag låter lite "skit" vara kvar eftersom jag vet att de bakterierna är bra för fiskarna, men de tycks vara viktigare än jag visste.

    Eller gäller detta bara för större filter?

    mvh/marie

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #17
      Nu när det har varit problem med mina fiskar så har jag kollat "allt" som kan döda fiskar, du har tex inga nya koppar rör eller kopplingar.

      I Kramfors är det ljust och vackert
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      Arbetssätt...