Min svärdbärare är konstig HJÄLP???!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tronicc
    • October 2004
    • 51

    Min svärdbärare är konstig HJÄLP???!!

    HEJsan snälla jag behöver hjälp jag vet ej vad jag ska göra min favorit fisk har blivit konstig han liksom öppnar och stänger munnen hela tiden, hans underkäke ser lite större ut, och han ligger slappt på´botten och flyttar runt sig lite ibland. Hans gälar rör sig framåt o tillbaka som munnen, och jag kanske ser några hål på huvudet om det är hålsjukan vad ska jag göra då? vad stämmer symptomen bäst på? och vad är det????? HJÄLP!
    jdNCDFG
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    byta lite vatten? hur sköter du vattenbytena?

    om fisken andas snabbt och kan det var för hög nitrithalt, då kan man pröva att byta vatten, 30-50%.
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • Tronicc
      • October 2004
      • 51

      #3
      jag bytte vatten i förrgår det var en dag efter bytet jag såg det. jag uptäckte det ungefär 4 timma efter jag köpt nya fiskar (den svärdbäraren är min äldsta och först fisk ca4 månader gammal) och jag vill hur gärna som helst att habn ska överleva, jag gör som alla med vattenbyten rotar runt i botten med en hävert och fiskar upp smuts. jag måste behålla den fisken hjäälp!! ps den andas inte från ytan den öpnnar och stänger munnen på botten mer... o gälarna. snälal hjälp min svärdbärare. jag har redan mrklagt akvariet och höjt tempen till 28 grader hjälper det ifall det är hålsjuka är det rätt gjort??



      VAd kan det här vara för sjukdom??
      Senast redigerad av Tronicc; 03 January 2005, 20:55.
      jdNCDFG

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        hej!
        man ska inte rota runt i bottnen vid rengöring, då försvinner många bra bakterier vad jag har förstått.
        vad har du för filter då? hur stort är akvariet och hur många fiskar har du?

        andas den jättefort eller? om den andas genom gälarna kan det vara gälparasit, men det kan nog också vara rätt mycket annat.

        hur ofta byter du vatten då?
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        Arbetssätt...