sjuk guppy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stoffe_87
    • April 2004
    • 30

    sjuk guppy?

    Fick idag se att min ena guppy hanes fena liksom klibbat ihop. Fisken ser ut som ett rakt streck om ni förstår vad jag menar.
    Är det någon som vet vad det kan vara? Det vart även så på mina gamla gyppies som jag hade. De dog allihopa men jag trodde att det berode på att min mamma glömt att sätta i pumpen under en helg jag var borta.
    Akvariumet är på 55 liter och i det finns det 5 st gyppy och en liten ansistrus, det finns även mycket växter. Jag byter vatten varje vecka.
    /Stoffe
  • swetrot
    • April 2003
    • 966

    #2
    "Fen-klibb" är ofta ett symptom fiskarna får när de inte mår bra. Dessvärre så är det också väldigt jobbigt för dem, eftersom de måste jobba mycket hårdare för att simma med mindre fenor.

    De flesta fiskar jag har haft har dött inom en en vecka eller två när fenorna börjat att klibba samman.

    Ett tips är att du kollar nitriten, det är vanligt förekommande att fiskarna blir hängiga av sådant. Jag undrar också hur man kan glömma att sätta i ett filter? Stänger du av det på nätterna, eller vad gör det med det?

    Kommentar

    • stoffe_87
      • April 2004
      • 30

      #3
      Nitriten är bra. Ska göra ett vattenbyte imorgon. Jag stängde av det en natt för det lät så jag kunnde inte sova och på morgonen åkte jag bort och morsan skulle ge dom mat och fattade inte att filtret var ur.
      /Stoffe

      Kommentar

      Arbetssätt...