Vad är det för fel på min lilla fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • morson1
    • December 2004
    • 23

    Vad är det för fel på min lilla fisk?

    Bifogar en bild.. Det är nåt som sitter fast på buken.. eller om det är nån slags utväxt? Får hur som helst inte bort det från fisken, vad ska jag göra?

  • imported_n/a
    • December 2004
    • 80

    #2
    För dålig bild och förstår icke riktigt vad du menar
    <font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
    Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

    <font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      • May 2003
      • 1831

      #3
      Ser ut som någon slags svamputslag.

      Bilden är nog bra för att kunna se det.
      Med vänlig hälsning
      Alexander

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        vad är det för fisk? kan det inte vara tarmarna som sticker ut?
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        • morson1
          • December 2004
          • 23

          #5
          Kompletterande bilder da... Ursäkta kvalitén, webkamera...





          Jag själv tycker det ser ut som en bit alger eller nåt, men jag försökte som sagt få väck det från fisken, utan att skada den, men lyckades inte. Den har inte samma runda form på magen som dom andra, magen på denna går liksom uppåt istället för neråt.

          Jag TROR det är en guldfisk, men vet ej säkert, hittade den i trädgårdsdammen igår.

          Kommentar

          • haggan
            • October 2004
            • 246

            #6
            Det syns även på bilderna från igår. Hur är det med de andra fiskarna? Simmar den bra? Äter den? Är ryggfenan nerfälld? Blir det större och större?
            Kan det vara någon missbildning? Är det svamp finns det ju mediciner.
            Fortfarande en dum nybörjare
            http://img.photobucket.com/albums/v7...wSiggyMini.jpg

            Kommentar

            • morson1
              • December 2004
              • 23

              #7
              Ursprungligen skickat av haggan
              Det syns även på bilderna från igår. Hur är det med de andra fiskarna? Simmar den bra? Äter den? Är ryggfenan nerfälld? Blir det större och större?
              Kan det vara någon missbildning? Är det svamp finns det ju mediciner.
              Ingen annan har nåt liknande.. ÄN är väl bäst att tillägga.. Den simmar som dom andra, å ryggfenan ser ut som på dom andra.. Har dock inte lyckats observera om den ätit eller inte.

              Den är ingen linslus, så jag får tyvärr inga bra bilder av det. http://web.telia.com/~u37213401/Image046.jpg

              Kommentar

              • lenis3
                • June 2004
                • 2254

                #8
                jag tycker nog också att det ser ut som svamp.. ! det kanske kan bero på temeratuskillnader från dammen till skålen?
                Min zoon
                Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

                Kommentar

                • morson1
                  • December 2004
                  • 23

                  #9
                  Ursprungligen skickat av lenis3
                  jag tycker nog också att det ser ut som svamp.. ! det kanske kan bero på temeratuskillnader från dammen till skålen?
                  Det fanns redan antydan till dedär (vad det nu är) när jag tog upp den från dammen. Jag trodde ju bara det var en algbit eller nåt, å tänkte att den lossnar väl.. men det har växt betydligt idag..

                  Kommentar

                  • Kramfors
                    • January 2003
                    • 7265

                    #10
                    Defekta eller/och sjuka fiskar med osäker diagnos är det bäst att avliva.
                    http://www.kramforskoi.com/

                    Kommentar

                    • morson1
                      • December 2004
                      • 23

                      #11
                      Avlivade den idag =( Herre förlåt mej för mina synder... Nu sitter ja å väntar på att vattnet i dom andra fiskarnas nya hem ska uppnå rumstemp, så att dom små liven kan flytta från den av forumet så hatade guldfiskskålen... =)

                      Kommentar

                      • imported_n/a
                        • December 2004
                        • 80

                        #12
                        Synd!
                        <font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
                        Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

                        <font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">

                        Kommentar

                        • haggan
                          • October 2004
                          • 246

                          #13
                          Det var hemskt tråkigt att höra, jag har följt trådarna om dina fiskar. Men jag måste fråga, fick du någon uppfattning om vad det rörde sig om, sjukdom, skada eller något medfött? Hur såg det ut på nära håll? Kan vara bra att veta inför framtiden.
                          Fortfarande en dum nybörjare
                          http://img.photobucket.com/albums/v7...wSiggyMini.jpg

                          Kommentar

                          Arbetssätt...