Fiskdöd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anna Munkhammar
    • September 2004
    • 143

    Fiskdöd

    Är väll en omöjlig fråga att svara på men.. Mina fiskar dör en efter en och jag vet inte varför, det är inte nitrit i alla fall (trodde att det kanske var det innan). Jag byter 1/3 av vattnet varje vecka och ibland lite mer, har en massa växter och just nu bara några kardinaltetror som pga. att många dött inte är ett ordentligt stim längre. Akvariet är på 75 liter och tidigare har det inte varit några problem tills jag köpte några nya fiskar.

    "Sjukdommen" verkar bestå i att de simmar som tok och sedan dör de. I övrigt ser man ingenting på dem. Jag har hört att det skulle vara ett tecken på förgiftning men jag har ju inte ändrat något på sättet jag skött om dem. Känns inte så kul att inte veta vad det är för då vet jag inte heller vad jag ska köpa för medecin.

    NÅGON som har en aning om vad det kan vara?? Hoppas på svar och även om ni inte är säkra får ni gärna skriva vad ni TROR att det kan vara så kan jag ju testa att ändra på någonting så att de blir bättre.
    .:Omplacering av fiskar:.
    Tyvär spolas det fortfarande ned levande och fullt friska fiskar i våra toaletter. Dessa fiskar går en plågsam död till mötes. Tråkigt när de skulle kunna få ett bra liv hos någon annan. Fiskars värde är lågt för många men jag hoppas att fler får upp ögorna för att INGET djur är slit och släng!
    http://www.geocities.com/meadowskaniner/omplacering.html
  • figo
    • October 2004
    • 480

    #2
    Du kanske har råkat hälla i något rengörningsmedel när du har tvättat yttersidan av glaset? Jag har tvättat det många gånger men man måste vara mycket försiktig så att det inte rinner innanför...
    Tråkigt med alla fiskar! P.S. Om du köpte det begagnnat så kanske den som sålde det råkade göra det,eller när han gorde rent det till dig men han visste nog inget.
    m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

    Kommentar

    • Anna Munkhammar
      • September 2004
      • 143

      #3
      Nej jag har hafft det här karet väldigt länge och tvättar inte med rengöringsmedel.
      .:Omplacering av fiskar:.
      Tyvär spolas det fortfarande ned levande och fullt friska fiskar i våra toaletter. Dessa fiskar går en plågsam död till mötes. Tråkigt när de skulle kunna få ett bra liv hos någon annan. Fiskars värde är lågt för många men jag hoppas att fler får upp ögorna för att INGET djur är slit och släng!
      http://www.geocities.com/meadowskaniner/omplacering.html

      Kommentar

      • SöoS
        • July 2004
        • 93

        #4
        Hur långt tid tar det innan de dör? Timmar, dagar, veckor?

        Kommentar

        • Robot
          • February 2004
          • 1174

          #5
          Gifter i vattnet?! För hög klorhalt kanske?!

          Kommentar

          Arbetssätt...