Sympatimedicin???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SöoS
    • July 2004
    • 93

    Sympatimedicin???


    En av mina Mollys svällde upp för någon dryg vecka sedan. Stjärten blev stor och glasfärgad. Sedan gick det ner igen, och jag trodde hon var okej, fast nu efter att jag varit borta över helgen har hon vita prickar, eller snarare stora fläckar, över halva kroppen. Jag antar att det är vita prick och att det är kört för henne? Vad kan svullnaden ha varit?

    <b>Framförallt</b>: Skall jag medicinera akvariet med de friska fiskarna? Jag vet ju inte att de inte blivit smittade?

    (Har den sjuka i bur vid sidan av)
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    Hon kanske kan ha varit gravid, kanske därför som hon var svullen...
    Hmm tycker int det låter som prick....svamp kanske?


    /Glenn
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • SöoS
      • July 2004
      • 93

      #3
      Ser mer ut som svamp, det har du rätt i. Fast det ser också ut som att det blivit ett sår längst bak, precis framför stjärtfenan. Kan någon av de här sjukdomarna orsaka det?

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #4
        Det har jag tyvär ingen aning om. Hoppas att någon annan vet och att dem svarar

        /Glenn
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        • Black_666
          • October 2003
          • 475

          #5
          Du kan ju medicinera med halv dos, för att störa så lite som möjligt, men nog för att rubba om det skulle avra smittsamt... Jag lät bli en gång, och hade plötsligt 7 sjuklingar :S

          Ju tidigare man ser att något är galet ju tidigare kan man sätta in åtgärder, och då få det hela att bli bra igen. Annars dör ofta fiskarna

          Lycka till!
          Black Molly

          Kommentar

          Arbetssätt...