Vita prick sjukan :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pernilla_
    • September 2004
    • 27

    Vita prick sjukan :(

    så typiskt att det var tvunget att komma just denna helgen.
    mitt första fall dessutom. händer väl även den bäste
    igår morse var allt bra, tittade på mina fiskar, matade de och då såg allt bra, ju mer tiden så upptäckte ja prickar på i princip alla fiskar förutom min skalarer och 2 malar och mina neontetror ja haft sedan första dagen.
    alla andra hade prickar å jovisst, de dog en efter en.. å igår va djuraffärerna stängda här, så ja hade ingen möjlighet att köpa medicin.. i morse hade ja mina skalarer kvar.. har medicinerat idag.. fortfarande utan prickar.. men nu har 2 av de oxå dött..
    de sista på å ta sina sista andetag
  • Marit
    • September 2004
    • 244

    #2
    Stackare!
    Håller själv på att medicinera mot vitaprick nu... har mist två Svärdbärare än så länge. den ena dog själv, den andra avlivade jag då hon såg så himal hängig ut... Hon simmade inte ens undan då jag kom med handen i vattnet....
    Hoppas nu bara att resten av mina klarar sig, men jag lider otroligt med dig.... Hemsk sjukdom det här..
    105 liter blandad kompott, mest levandefödare....

    Kommentar

    • Pernilla_
      • September 2004
      • 27

      #3
      mm, verkligen.. men mina dog otroligt fort.. var bra ena sekund å en minut senare sten.. men sen mina scalarer.. de har inte fått några prickar.. men de har någon form av ärr på sidorna istället.. som jag vet att de aldrig haft förut.. ser ut som om de opererats.. om någon kommer in å läser kanske nån kan förklara va det är?

      Kommentar

      Arbetssätt...