Min blackmolly ser ut som en babian

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gneta
    • June 2004
    • 44

    Min blackmolly ser ut som en babian

    En av mina lyrblackmolly ser ut som en babian i rumpan. Den har varit slö ett par dagar och sedan blivit så. Den kommer fram och äter iallafall. Har två blackmolly, denna och dess avkomma. Tror att de är av samma kön. Vad kan detta vara?
    Gneta
  • Amalia
    • October 2004
    • 601

    #2
    Det är ganska lätt att se skillnad på könen hoss levandefödare. Hanens fena under magen är spetsigt och honans rund.
    /Amalia
    1 Kampfisk
    1 Otto

    Kommentar

    • gneta
      • June 2004
      • 44

      #3
      Har lite svårt att bedömma ifall fenan kan kallas rund eller spetsig, men bägge mollysarna ser ut ungefär lika. Kan det vara någon tarmbakterie? Den ligger mest still, blir fortfarande ganska pigg vid utfodring men har sett nu att den spottar ut maten igen.
      Gneta

      Kommentar

      • Eloise
        • November 2003
        • 80

        #4
        Analfenan är på hanar hos levandefödare omvandlad till ett gonopodium(?) res. för stavning. Hanarna har dvs ingen analfena, utan mer ett rör-liknande parningsorgan.
        Honorna däremot har en riktig analfena.
        //Eloise.

        Kommentar

        • Amalia
          • October 2004
          • 601

          #5
          O de ser like ut är de två honor för de är stoor skilnad. Hanens är jätte spetsig.

          JAg vet inte vad de kna vara för problem. Du kan ju fråga i en akvareaffär. DE vet nog vad de är och om de är ej sjukdom, hur man behandlar den.

          Lycka till
          /Amalia
          1 Kampfisk
          1 Otto

          Kommentar

          Arbetssätt...