svartvatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kompis_assistans
    • October 2004
    • 3

    svartvatten

    svart vatten vad menas med det?tacksam för svar!
    cj
  • MrFisk
    • June 2004
    • 250

    #2
    kolla här:
    http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=31496&SearchTerms=svartvatten
    Experience is the thing that you get just after you needed it.
    Zoonen

    Kommentar

    • plizken
      • April 2004
      • 1293

      #3
      Det är kul att en sån´ text som "Svartvatten för hela slanten" kan väcka sånt intresse hos folk.

      Jag är helt svartvattenfrälst och ser gärna fler svartvattenakvarister att babbla mjukt vatten och dammiga rötter med.
      Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Större delen av vattendragen i norra sverige är svartvatten.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • plizken
          • April 2004
          • 1293

          #5
          Inte böjd att hålla med. Större delen av vattendragen i norra sverige är källvattendrag som är fruktansvärt klara. Under dom arton år jag bodde i Arvidsjaur har jag bara sett en älv som jag skulle kalla svartvatten.

          Svärdälven är väldigt humurik och tjusig resterande vatten är i regel så klara att dom är väl dugliga till dricksvatten.

          Att vattnet är mjukt det kan jag köpa..
          Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

          Kommentar

          • harbard
            • July 2002
            • 1085

            #6
            Em mycket bra webbplats om Amazonas;här med en länk till 'Blackwaters':
            http://www.amazonian-fish.co.uk/indexc3b0.html
            mvh/harbard
            Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
            Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp

            Kommentar

            Arbetssätt...