Sjuka sorgmanteltetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bubblan89
    • November 2002
    • 1220

    Sjuka sorgmanteltetror

    Hej!
    Mina sorgmanteltetror har fått någon konstig sjukdom.
    Det ser ut som att de har små svarta svampar på sig. Först hade jag bara en sån som hade på huvudet men nu har det spridits till nästan alla sorgmanteltetrorna. Mest på huvudena men nu har en av dem också fått på kroppen.
    Har någon annan varit med om detta?
    Jag har provat att använda pepprat på vita prick, svamp och andra sjukdomar. Jag vet inte vad det är. De är inte alls vackra med det där!
    Hoppas på svar
    Mvh/ Sarah
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    om du har möjlighet så testa att lägga upp bilder på din zoon lr nått så kankse det skulle hjälpa folk en aning=P

    /Glenn
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • Bubblan89
      • November 2002
      • 1220

      #3
      Jag har försökt att ta kort men de blir inge bra

      Kommentar

      • Bubblan89
        • November 2002
        • 1220

        #4
        Den värst drabbade sorgmanteltetran har fått problem med ena ögat. Det har svullnat upp och står rätt ut ca 1/2 cm! Jag såg det i dag och det ser otäckt ut. Den har också fått lite vita prickar på kroppen men jag har använt vita prick sjukan medel men det har inte hjälpt så det kanske inte är det.
        Det bästa är kanske att ta bort fisken.
        Men jag vet inte hur man gör det. Jag har hört att man kan klippa huvet av den snabbt, men det kan jag bara inte göra!

        Kommentar

        • Bubblan89
          • November 2002
          • 1220

          #5
          Nu är ialla fall den teran död, de andra kommer nog också dö sen. Hoppas inte att det är något som sprids till de andra akvariefiskarna.

          Kommentar

          Arbetssätt...