"Står och flämtar"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • e_cat
    • August 2003
    • 263

    "Står och flämtar"

    Så här ligger det till:

    bytte 2/3 av akvariet igår fm. Av alla fiskar jag har (se nedan) så ligger en glödbandstetra och flämtar vid botten.. Dör strax där efter någon timme.
    Dagen efter (idag) ligger 4 fiskar döda, endast glödbandstetror. Ytan har en hinna över halva akvariet som är vit, byter snabbt 1/3 av vattnet och tar bort fiskarna och hinnan...
    Akvariet luktar ruttet och de svarta neontetrorna står still i vattnet och liksom chippar efter andan..
    Mina kampfiskar (honan och ynglet,8mån) verkar oberörda, förutom att ynglet verkar allmänt slött...
    Har även 3silverhajar i vattnet, men dessa är det verkligen inget fel på. (kom dit för ca 1vecka sedan då förra rengöringen gjordes) Min mal dog för ett par dagar sedan av förstoppning..
    Jag har ingen koll på vattenvärden då detta aldrig hänt tidigare.

    Men min fråga är: Vad kan det vara när fiskarna står still och chippar (tuggar vatten) efetr andan???

    Mvh Sandra
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    Låter som nitrit.

    Kommentar

    • e_cat
      • August 2003
      • 263

      #3
      Vad gör man?
      Mvh Sandra

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        • May 2003
        • 1831

        #4
        Mata mindre,rengör filter och byt vatten.
        Med vänlig hälsning
        Alexander

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Rengör INTE filtret om det inte satt igen helt. Byt vatten varje dag och använd eventuellt någon nitrificeringsbooster, jag föredrar filterskit från ingått filter andra föredrar nitrivec.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...