Spängtjock chokladmal.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cillis
    • December 2003
    • 21

    Spängtjock chokladmal.

    Halloj!
    En av mina choklad malar har blivigt så tjock om magen att jag nu börjar bli riktigt orolig.Den ser ut som en ballong som står rakt ut och när den ligger ligger den på toppen av magen.Jag tänker att antigen är den rejält på smällen eller så har den blitt förstoppad el dyl.Skulle bli tacksam för svar om det är någon som känner igen detta.Vill inte att han/hon ska spräckas.Om den e på smällen,hur gör man med den och bebbarna då?
    cillis
    120l (scalar,ancistrus,metallpansarmal,chokladmalar,gur ami och snäckor.)
    120l (åttkantigt)
    (Botia,albinopansarmal,guldfiskar och slöjstjärtar.

    Damm som är tom nu under vintern.
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Tro mig så blir dom när dom käkar allt som dom kommer åt på natten!!!

    Jag har en oxå som jag inte hade sett på en månad ca. sen dök den upp när jag skulle rensa växter o fixa lite, och då såg det inte ut som den söta lille malen ja föll för i akvarieaffären längre.

    Den hade 3 dubblat sin storlek och var så tjock så den såg ut som en miniatyr av nån megamal i en å i sydamerika.

    Magen var som en ballong.
    Jag misstänker iofs att den hade satt i sig kardinaltetror på natten då oxå för mitt stim hade krympt utan jag hade sett några döingar.

    Nu är den efter 3 månader i mitt kar 10 cm lång och har 6-7 cm långa spröt på huvet.Sitter vid utsuget till ytterfiltret och snor åt sig alla matrester som den kommer åt.

    //Matte
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Kharn
      • May 2004
      • 256

      #3
      Hej

      Har oxo en Choklad mal som jäste kraftigt heheh
      trodde oxo den käkade mina kardinaler men alla fanns vid noggran räkning.

      Den är väldigt nattaktiv och rensar säkert bottnen från det mesta.

      tror inte du behöver oroa dig alls.

      Hej Hej
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=717712

      Kommentar

      • cillis
        • December 2003
        • 21

        #4
        Tack för att ni dämpar min oro litet.Då de andra malarna inte på långa vägar är så tjocka som denna får jag nog ta och placera den i en egen burk ett tag både för sin egen skull (så att jag kan kontrollera matinntaget för den rackaren)och för att de andra ska få nån mat.hehe.
        cillis
        120l (scalar,ancistrus,metallpansarmal,chokladmalar,gur ami och snäckor.)
        120l (åttkantigt)
        (Botia,albinopansarmal,guldfiskar och slöjstjärtar.

        Damm som är tom nu under vintern.

        Kommentar

        • Corduroy
          • February 2004
          • 39

          #5
          Min chokladmal ser ut precis som du beskriver, det ser nästan ut som den är svullen.
          Min är också väldigt skygg och syns sällan till. Igår lyckades jag se den när den åt. Firren är ca 8 cm lång och svalade två stora maltabletter HELA efter varandra, jag förstår att den blir tjock...
          Min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...