Smal guldgurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cia
    • August 2004
    • 40

    Smal guldgurami

    När jag köpte henne så var hon smal men nu ser man hennes tarmar. Kan det vara innälvsmask?
    SVARA MIG SNABBT

    Hälsningar Cia
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Har du sett ifall hon äter? Hur stor är hon? Är du säker på att det är en "hon"? (Om de är unga kan man ibland inte se skillnad på hanar och honor, en del hanar utvecklar inte de mörka strecken och större fenor förrän de är ganska stora. Har du en hane i karet kan det hända att de två har en vendetta ihop!) Kan det vara så att hon blir mobbad av någon annan i karet? Då kan de sluta äta och hålla sig på sin kant för att tyna bort. Skulle inte sätta några pengar på inälvsparasiter!
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Cia
      • August 2004
      • 40

      #3
      Hon äter, 2 år, blir jagad av hanen,

      Cia

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #4
        Jag hade ett par guldgurami, hane och hona trodde jag. Honan jagade konstant hannen så han fick hypersnabb förbränning (tror jag), magrade av och dog till sist. När honan blev ensam kvar visade det sig att hon var en han. Helt plötsligt blev ryggfenan och analfenan spetsig och hela fisken fick mörkare ränder. Förmodligen är hon smal för att hanen jagr henne. De säger att man skall ha minst två honor per hane så den ena får vila medans den andra jagas. Hon är två år... men hur stor är hon?
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • Haleli
          • August 2003
          • 413

          #5
          Hej Cia !

          Öka utfodringen,mata gärna några extra småportioner om du kan.
          Följ gärna Lenmars råd och skaffa någon till hona, så att hon får det lite lugnare.Gömställen ?
          MVH

          Lisa

          Kommentar

          • Cia
            • August 2004
            • 40

            #6
            Den som jagar har starkast färger och spetsig ryggfena. Den magras ryggfena är nafsad så det är svårt att se formen, färgerna är svagare. De är bägge ca 8 cm. Gömmställen finns i form av rötter och växter men den starke jagar ständigt.
            MVH Cia

            Kommentar

            Arbetssätt...